top of page

Táv: 42 km

Szint: 340m

Idő: 3-5 óra

Zebegényből kerékpárúton indulunk Szob felé, majd a települést a főúton elhagyva Márianosztra irányába kanyarodunk. Nosztrától kellemes, enyhén emelkedő út vezet a tágas réteken át - innen távolról láthatóak a Börzsöny vonulatai. A kóspallagi út igazi erdei szakasz, hűvös, árnyas, igazi felüdülés a sok napsütéses kilométer után. Az elágazótól már lefelé vezet az út, de bármilyen kerékpárral is jöttünk idáig, érdemes egy rövid kitérőt tenni a Pálos monostor romjaihoz. Nagymaroson a sok ledolgozott kalóriát pótolni lehet az Édeske cukrászdában, ahonnan egy rövid, 6 kilométeres táv maradt csak Zebegényig.

A teljes útvonal hossza 42 km, átlagos edzettséggel bárki számára teljesíthető.

ZEBEGÉNY - NAGYMAROS - KISMAROS - ZEBEGÉNY

bringa kék.png

Táv: 32 km

Szint: 30m

Idő: 2-4 óra (kicsikkel, fagyival több)

Igazi családi fagyitúra. Az útvonal végig a kerékpárúton halad, így biztonségos a legkisebbeknek is. Fagyizási, lángos evési lehetőség adódik Zebegényben a Duna parton, Nagymaroson, és Kismaroson is. Igazán jó benne, hogy kellemes, szinte sík ez a szakasz, a hosszát a gyermekek állóképességéhez és türelméhez rugalmasan lehet igazítani - és a beígért fagyikkal könnyű motiválni őket.

Az teljes útvonal hossza 32 km, bárki számára könnyen teljesíthető.

ZEBEGÉNY - KÖVESMEZŐ - TÖRÖKMEZŐ - PÁLOS MONOSTOR - ZEBEGÉNY

mtb sárga.png

Táv: 17 km

Szint: 280m

Idó: 2-4 óra

Zebegényből a kilátótól indul az útvonal, jól járható döngölt földút vezet Kövesmezőig. Kövesmezőnél a parkolóból szép kilátás nyílik a visegrádi várra. Innen két lehetőség adódik: Törökmezőre aszfalt úton is el lehet jutni, illetve a bevállalósabbak az országos kék jelzésen is átjuthatnak. Bár ez utóbbi kevésbé sima, viszont cserébe nagyon szép. Törökmezőn érdemes pihenni egyet (sör, üdítő, ebéd, kávé van a helyszínen), majd a piros sávot követni a monostorig. Rövid pihenés, feltöltődés után először a kék sávon, majd az elágazótól a zöldön lehet eljutni Zebegénybe. Az út második fele kellemes, lankás út, néhány patakátkeléssel tarkítva.

A teljes útvonal 17 km, jó fizikummal teljesíthető.

ESZTERGOM - ZEBEGÉNY

Táv: 18 km

Idő: 3-4 óra

Érkezz Esztergomba vonattal, gépkocsival vagy kerékpárral. A Mária –Valéria híd lábánál tudjátok átvenni a kenukat, majd elkezdődik az ereszkedés a Dunán. Ez a Duna-szakasz több nagyon jó kikötési és fürdési lehetőséggel rendelkezik. Helemba-sziget, Szob fölött lévő sóderpadok, Pilismaróti öböl, zebegényi sziget, stb. Ha kerékpárral érkeztél Esztergomba, bringád várni fog a Zebegény Kerékbárnál lévő kikötési helyen. Ha vonattal érkeztél , kiszállítunk a zebegényi vasútállomásra, ill. ha gépkocsit hagytál a kiindulási helyen, a sofőröket odaszállítjuk. A távolság a vízen 18 km.

GARAM TÚRA
(KICSIND - ZEBEGÉNY)

Táv: 20 fKm

Idő: 4-5 óra

Ismerkedés a Garam alsó szakaszával. Ha Kicsindet választjuk a hajók lerakásához, akkor megismeredhetünk a folyó vadságával, hiszen egy zúgót is meg kell majd eveznünk. A Duna - torkolathoz érve elénk tárul az Esztergomi Bazilika látványa, majd elevezünk a Helemba - sziget mellett, s végül kikötünk a nagy sóderpadon (rendkívül jó fürdőhely). Zebegény felé ereszkedve szintén ideális kikötőhely a Pilismaróti - öböl, illetve a zebegényi sziget.

DSC01892.jfif

LETKÉS-ZEBEGÉNY

Táv: 18 Fkm

Idő: 3-4 óra

Túránk egy kényelmes indulással kezdődik az Ipoly-folyón a letkési híd lábánál, stégről szállhatunk be a hajókba, majd egy kényelmes 2 órás evezéssel érjük el a látványos torkolatot. Ha van még erőnk, megcélozhatjuk a helembai sóderpadot, mely egy kitűnő fürdőhely, vagy az Ipoly-torkolat alatti hosszú homokos partot is választhatjuk pihenő gyanánt. Innen még egy röpke órányi evezéssel érjük el a zebegényi kikötőhelyet, átélve a legszebb Dunakanyar-panorámát, ahol az az érzés kerít hatalmába, mintha hegyek zárnák el a folyó útját.

ZEBEGÉNY - IPOLYDAMÁSD - ZEBEGÉNY

kenu kerékpár vízitúra Dunakanyar

Táv: 8 km kerékpárral 10 fKm a vízen

Idő: 3,5 óra

Érdemes vonattal érkezni Zebegénybe, különösen, ha nagyobb térsaságról van szó. Az állomáson már várunk titeket, és ha senki nem hiányzik, egy rövid séta keretében átsátálunk a Dunapartra. Itt mindenki stílusának, méretének, edzettségének megfelelő kerékpárt kap, méretre beállítva. Lehetőségetek van megnézni a helyi látnivalókat (a Koós Károly kilátót, a templomot, esetleg a Szőnyi múzeumot), és mikor már mindenki úgy érzi, hogy elege van a lakott településekből, az euro 6-os bringaúton elindulunk leendő vízreszállási helyünk irányába az Ipoly folyóhoz, ahol már várnak ránk a biztonságos, nagyméretű kenuk. Vízreszállás, kényelmes ereszkedés az Ipoly torkolatáig, ahol vár rátok a bográcsban/vaslapon készült ebéd, fürdés, és pihenés. Zebegényig bő egy órát ereszkedünk még a Dunán, jó idő (és megfelelő vízállás) esetén érdemes megállni még a zebegényi szigetnél fürödni, átintegetni a túloldalra. Kikötés a Kerékbárnál van, innen visszaszállítunk titeket a vasútállomásra. A program fizikailag bárki számára teljesíthető, a kikapcsolódás érdekében érdemes minél több időt szánni rá.

IMG_20211003_144946 (1).jpg

TRIATLON DUNAKANYAR

Börzsöny Dunakanyar

Táv: 25 km

Idő: 5-6 óra

A kihívást kereső csapatok túrája! Zebegényből kenukkal indulunk Nagymarosra délelőtt. A Danubárnál kötünk ki, itt vesszük át a bringáinkat, melyekkel először a kerékpárúton indulunk Kismaros irányába. Kis idő után a Börzsöny felé fordulunk, és egy kellemes, árnyas  úton Törökmezőig tekerünk. Ekkorra érkezik el az ideje az energiapótlásnak - ebédelni a helyi túristaházba térünk be. Evés-ivás és pihenés után a Kövesmezőig hátra lévő szakaszon még tekerünk, majd érzékeny búcsút veszünk a kerékpárjainktól. Ha kigyönyörködtük magunkat a panorámában, gyalogosan meghódítjuk a Julianus-kilátót, utána visszatérünk Zebegénybe. Ha jó időt futunk, a Rétesház még nyitva lesz - semmiképpen sem lenne jó kihagyni...

ZEBEGÉNY - IPOLYTÖLGYES - ZEBEGÉNY

kenu kerékpár vízitúra Dunakanyar
sátrazós túra

Táv: 20 km kerékpárral,  24 fKm vízen

Idő: 2 nap

Kétnapos, sátrazós túra. Zebegényből - a helyi látnivalók megtekintése után - kerékpárral tekerünk Ipolytölgyesig. Délután foglaljuk el a szállásunkat, egy vendégházat. A házban hatalmas konyha és fürdési lehetőség is van, az éjszakát pedig fantasztikus dolog sátorban, a szabadban tölteni. Este tábortüzes vacsorával, szalonnasütéssel/bográcsozással is készülhetünk, de magatoknak is főzhettek. Másnap délelőtt szállunk vízre, és a fölfelé bringával megtett kilométereket lefelé kenuval teljesítjük. Bográcsos ebédet az Ipoly torkolatánál tudunk főzni nektek. A túrának a zebegényi Kerékbárnál van vége, innen már csak rövid tekerés maradt a vasútállomásig.

Ipolytölgyes ház (4)-1.JPG
bike & boat túrák
kerékpártúrák
MTB túrák
kenutúrák

Lépj velünk kapcsolatba, hogy megbeszélhessük a részleteket